فراخوان از فعالان اقتصادی برای تدوین آیین نامه ساماندهی تبلیغات

ساماندهی تبلیغات بازرگانی کالا و خدمات در کشور از طریق تدوین آیین نامه مربوط به وزارت صنعت،‌معدن و تجارت و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط محول شد.

به گزارش شاتا ؛ «محمدرضا کلامی» در اولین جلسه کارشناسی تدوین آیین نامه ساماندهی تبلیغات با اشاره به ابلاغ  قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور  افزود: براساس قانون مذکور ، ساماندهی تبلیغات بازرگانی کالا و خدمات در کشور از طریق  تدوین آیین نامه مربوط به وزارت صنعت،‌معدن و تجارت  و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط محول شد.
وی تصریح کرد: دراین راستا وزارت صنعت، معدن وتجارت مکلف گردید با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ، وزارت کشور و وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، آیین‌نامه مربوطه را تهیه و به دولت ارایه کند.
کلامی به برگزاری اولین جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط و با محوریت معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: دراین جلسه به بحث و گفتگو پیرامون وضعیت فعلی تبلیغات در کشور، قوانین موجود نقاط ضعف و قوت تبلیغات در توسعه ملی و بین‌المللی و بایدها ونبایدهای ساماندهی تبلیغات کالا و خدمات پرداخته و چارچوب‌های اولیه ارتقاء این امر مهم وتاثیرگذار در کشور احصاء شد.
وی از تمامی دست‌اندرکاران امر تبلیغات، صاحبان صنایع وبرندهای برتر و ارایه دهندگان خدمات دعوت کرد برای مشارکت هر چه بیشتر نظرات تخصصی و کارشناسی خود را در این خصوص از طریق مکاتبه و یا آدرس ایمیل traddp@mimt.gov.ir به این معاونت ارسال کنند.
مدیرکل دفتر توسعه بازار کالا و خدمات و نظارت بر استانداردهای مصرفی وزارت صنعت، معدن خاطر نشان کرد: ارایه نظرات در چارچوب ذیل جهت نیل به اهداف تعیین شده از سوی قانون‌گذار مورد درخواست است.
به گفته مدیرکل دفتر توسعه بازار کالا و خدمات و نظارت بر استانداردهای مصرفی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ اهم مسائل و مشکلات فعلی تبلیغات در رسانه‌ها، فضاهای درون و برون شهری و… از بعد کیفیت، قیمت‌ها و تعرفه‌ها،آموزه‌های دینی و ملی، ترویج مصرف کالای تولید داخل،  تبلیغات خلاف واقع و… می باشد.
وی مهمترین محور های مد نظر قانون گذار را  افزایش رقابت پذیری کالاهای داخلی، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی، ترویج تغذیه سالم، جلوگیری از تجمل گرایی،تشویق تولیدکنندگان،‌صادرکنندگان و نشان های برتر و محدود سازی تبلیغ کالاهای خارجی عنوان کرد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.